O konkursie
Konkurs o tytu� "Dobroczy�ca Roku" powsta� w okresie pocz�tkowych przemian demokratycznych po to, aby promowa� prospo�eczne dzia�ania firm. To najwi�kszy i najd�u�ej dzia�aj�cy tego typu konkurs w Polsce.
Niezmiennie, nieprzerwanie od 1997 roku nagradzamy firmy zaanga�owane spo�ecznie. „Dobroczy�ca Roku” sta� si� inspiracj� dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarz�dowe, jak i lokaln� administracj� publiczn�. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej do�wiadczonych w dzia�aniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia dzia�ania dobroczynne ma�ych i �rednich firm.
Konkurs pokazuje - dzi�ki szczegó�owym kategoriom - jak szeroki zakres mo�e mie� spo�eczne zaanga�owanie firm: od dzia�a� na rzecz spo�eczno�ci lokalnej, przed edukacj�, kultur�, promocj� ró�norodno�ci, czy zdrowia, a tak�e pomoc osobom najbardziej potrzebuj�cym, a� po programy wolontariatu pracowniczego i d�ugofalowe zaanga�owanie we wspieranie organizacji spo�ecznych.
Laureaci Konkursu co roku reprezentuj� najlepsze standardy w obszarze spo�ecznego zaanga�owania biznesu. Nagradzane przez nas firmy charakteryzuj� si� wszechstronnym zaanga�owaniem w projekty spo�eczne, nieograniczaj�cym si� wy��cznie do przekazywania �rodków finansowych.
Naszym celem jest nie tylko promowanie i nagradzanie spo�ecznego zaanga�owania najwy�szej próby, ale równie� prowadzenie Konkursu w sposób zgodny ze standardami, których wymagamy od innych. Dlatego jako organizatorzy Konkursu, dbamy o to, aby wybór laureatów odbywa� si� w sposób przejrzysty i bezstronny, dzi�ki jasnym kryteriom oceny oraz zapobieganiu wyst�pienia konfliktu interesów u osób oceniaj�cych. W tym celu stworzyli�my kilkustopniowy proces wyboru najlepszych firm, w który zaanga�owani s� niezale�ni eksperci i cz�onkowie Kapitu�y Konkursu.
Co roku staramy si� ulepsza� Konkurs w taki sposób, aby odpowiada� na zmieniaj�ce si� potrzeby i przystosowywa� do nowych trendów w spo�ecznym zaanga�owaniu biznesu w Polsce.