O konkursie
Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" powstał w okresie początkowych przemian demokratycznych po to, aby promować prospołeczne działania firm. To największy i najdłużej działający tego typu konkurs w Polsce.
Niezmiennie, nieprzerwanie od ponad 25 lat nagradzamy firmy zaangażowane społecznie. „Dobroczyńca Roku” stał się inspiracją dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarządowe, jak i lokalną administrację publiczną. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej doświadczonych w działaniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia działania dobroczynne małych i średnich firm.
Konkurs pokazuje - dzięki szczegółowym kategoriom - jak szeroki zakres może mieć społeczne zaangażowanie firm: od działań na rzecz społeczności lokalnej, przed edukację, kulturę, promocję różnorodności, czy zdrowia, a także pomoc osobom najbardziej potrzebującym, aż po programy wolontariatu pracowniczego i długofalowe zaangażowanie we wspieranie organizacji społecznych.
Laureaci Konkursu co roku reprezentują najlepsze standardy w obszarze społecznego zaangażowania biznesu. Nagradzane przez nas firmy charakteryzują się wszechstronnym zaangażowaniem w projekty społeczne, nieograniczającym się wyłącznie do przekazywania środków finansowych.
Naszym celem jest nie tylko promowanie i nagradzanie społecznego zaangażowania najwyższej próby, ale również prowadzenie Konkursu w sposób zgodny ze standardami, których wymagamy od innych. Dlatego jako organizatorzy Konkursu, dbamy o to, aby wybór laureatów odbywał się w sposób przejrzysty i bezstronny, dzięki jasnym kryteriom oceny oraz zapobieganiu wystąpienia konfliktu interesów u osób oceniających. W tym celu stworzyliśmy kilkustopniowy proces wyboru najlepszych firm, w który zaangażowani są niezależni eksperci i członkowie Kapituły Konkursu.
Co roku staramy się ulepszać Konkurs w taki sposób, aby odpowiadał na zmieniające się potrzeby i przystosowywał do nowych trendów w społecznym zaangażowaniu biznesu w Polsce.