Nagrody zostały przyznane w 10 kategoriach, w tym jednej specjalnej – „Pomoc na rzecz powodzian” – będącej wyrazem solidarności biznesu z osobami dotkniętymi skutkami tegorocznych powodzi na południu Polski. To dowód na to, że odpowiedzialność społeczna to nie hasło – to gotowość do działania tam, gdzie potrzeba jest największa.
Jak podkreśla Paweł Łukasiak, Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: „Konkurs w zaskakujący dla nas sposób okazuje się coraz bardziej potrzebny. To dzięki niemu przypominamy o postawach i rzeczach nie na sprzedaż, o wartościach społecznych, które naszym zdaniem są równie ważne jak te czysto biznesowe.”
Laureaci konkursu:
I. Kategoria: Kultura i edukacja
Duża firma: Grupa Pracuj SA
II. Kategoria: Lokalne partnerstwa
Fundacja Intercars
III. Kategoria: Ochrona środowiska i klimatu
Mała i średnia firma: North.pl
Duża firma: T-Mobile Polska SA
IV. kategoria: Otwartość na różnorodność
Duża firma: State Street Bank International GmbH
V. Kategoria: Pomoc społeczna i charytatywna
Mała i średnia firma: Advalue
Duża firma: Fundacja Biedronki
VI. Kategoria: Zdrowy tryb życia
Mała i średnia firma: Chiesi Poland
Duża firma: Nationale-Nederlanden
VII. Kategoria: Pomoc uchodźcom i Ukrainie
Fundacja Totalizatora Sportowego
VIII. Kategoria: Pomoc na rzecz powodzian
Mała i średnia firma: INSEL Piotr Ptaszek
Duża firma: nagrody ex aequo:
ANG Odpowiedzialne Finanse SA
Fundacja PKO Banku Polskiego
IX. Kategoria: Wolontariat pracowniczy
Deloitte Poland
X. Kategoria: Dobra współpraca biznesu i organizacji pozarządowych
ING Bank Śląski SA
Szczegółowe informacje o działaniach laureatów można znaleźć w raporcie podsumowującym 28. edycję Konkursu, który można znaleźć w raporcie podsumowującym.
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy. Ich zaangażowanie i konkretne działania dowodzą, że biznes może być nie tylko siłą napędową gospodarki, ale także realnym źródłem pomocy, solidarności i pozytywnej zmiany społecznej.