Konkurs o tytu� "Dobroczy�ca Roku" powsta� w okresie pocz�tkowych przemian demokratycznych po to, aby promowa� prospo�eczne dzia�ania firm. Na przestrzeni ostatnich 25 lat dokona�a si� du�a zmiana: firmy i przedsi�biorcy obecnie wdra�aj� zasady CSR, a spo�eczne zaanga�owanie jest cz�sto elementem strategii biznesowych. Biznes jest nie tylko odpowiedzialny spo�ecznie; biznes sta� si� odpowiedzialny za dobra wsp�lne.
Laureaci Konkursu co roku reprezentuj� najlepsze standardy w obszarze spo�ecznego zaanga�owania biznesu. Naszym celem jest nie tylko promowanie i nagradzanie spo�ecznego zaanga�owania najwy�szej pr�by, ale r�wnie� prowadzenie Konkursu w spos�b zgodny ze standardami, kt�rych wymagamy od innych.
Dlatego jako organizatorzy Konkursu, dok�adamy wszelkich stara�, aby wychwytywa� przypadki naruszenia zasad spo�ecznej odpowiedzialno�ci, przez kandydat�w tj. naruszenia interesu spo�ecznego lub kwestii ochrony �rodowiska naturalnego w dzia�alno�ci biznesowej oraz w relacjach z podmiotami funkcjonuj�cymi w ich otoczeniu, tak�e we wsp�pracy mi�dzynarodowej. W kontek�cie zmieniaj�cego si� �wiata i wydarze� temu towarzysz�cych pojawiaj� si� nowe kwestie (zmiany klimatyczne, pandemia, wojny), kt�re jako organizatorzy konkursu musimy bra� pod uwag�.
Z naszej strony nie ma zgody na postawy i akty agresji jakie stosuj� niekt�re pa�stwa �wiata. K��ci si� to z og�lnie przyj�tymi zasadami wsp�ycia spo�ecznego. Tytu� ?Dobroczy�ca Roku? to certyfikat poszanowania warto�ci, dlatego jako organizatorzy Konkursu nie akceptujemy i co za tym idzie nie chcemy nagradza� dzia�a� firm, kt�re po�rednio i bezpo�rednio wspieraj� kraj agresora (tzn. nieprzerwanie utrzymuj� relacje biznesowe na jego terenie i czerpi� z tego korzy�ci).
Nieustannie b�dziemy si� przygl�da� zmianom na �wiecie i na bie��co na nie reagowa�, aby odpowiada� na zmieniaj�ce si� potrzeby i przystosowywa� do nowych trend�w w spo�ecznym zaanga�owaniu biznesu.