Dobroczyńca Roku Dobro czyń cały rok!
  • Aktualności
  • O Konkursie
  • Bieżąca edycja
  • Biblioteka
  • Karta zasad
  • Polityka prywatności
Strona główna » Aktualności » Znamy laureatów 25. edycji

Znamy laureatów 25. edycji

Udostępnij
Katarzyna Kunert 02.06.2022

2 czerwca 2022 w hotelu Sofitel w Warszawie rozdano nagrody w 25. edycji Konkursu „Dobroczyńca Roku”. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się: Radio 357, Ikea, Allegro, Fundacja Orange, Jeronimo Martins Polska S.A, PURELLA sp. z o.o., Nationale-Nederlanden, PwC oraz dwie lokalne firmy: Agencja Reklamowa Parasol i Galeria Smaku Barbara Federowicz. Kapituła przyznała również dwie nagrody 25-lecia. Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.

Celem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest docenienie partnerskiej współpracy małych, średnich i dużych firm z organizacjami pozarządowymi, nagradzanie wartościowych programów wolontariatu pracowniczego oraz inicjatyw związanych z szeroko pojętą społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Wśród Laureatów znaleźli się:

 

Kategoria: Kultura i edukacja

Zwycięzca: RADIO 357

Doceniony za: za angażowanie słuchaczy w liczne akcje i zbiórki charytatywne, wsparcie dla ubogich uczniów w czasie pandemii oraz osobiste zaangażowanie ekipy radia - na czele z redaktorem Kubą Strzyczkowskim - w dobroczynność.

Nominowany przez: Fundację Świętego Mikołaja

 

Zwycięzca: Fundacja Orange

Doceniona za: stanie na straży bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie wspierając trzy wydarzenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: „Dzień Bezpiecznego Internetu”, „Digital Youth Forum” i Międzynarodową Konferencję „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie”.

Nominowany przez: Fundację Dajemy Dzieciom Siłę

 

Kategoria: Ochrona środowiska i klimatu

Zwycięzca: Jeronimo Martins Polska S.A

Doceniony za: przekazanie blisko 2,5 miliona złotych na programy przywracania żubrów i rysi w Polsce północno-zachodniej, działania ratujące wilki, objęcie ochroną lasów stanowiących siedliska sóweczki, umożliwienie zakupu samochodu terenowego dla organizacji prowadzącej Pogotowie Żubrowe, sprzętu telemetrycznego do śledzenia uwalnianych wilków i rysi oraz sprzętu do immobilizacji (czasowego usypiania) drapieżników.

Nominowany przez: Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra”

 

Kategoria: Otwartość na różnorodność

Zwycięzca: Agencja Reklamowa Parasol

Doceniony za: wsparcie finansowe, koncepcyjne, organizacyjne i produkcyjne dla Fundacji L’Arche z Wrocławia, dzięki któremu fundacja zorganizowała m.in. pokaz mody z udziałem podopiecznych z niepełnosprawnościami, galę, licytacje charytatywne oraz wystawę zdjęć z pokazu mody.

Nominowany przez: Fundację L'ARCHE

 

Zwycięzca: IKEA Retail Sp. z o.o.

Doceniony za: przekazanie dochodu ze sprzedaży wielobarwnej torby Storstomma na obsługę telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, realizację wspólnie z Fundacją Ocalenie i FDDS programu „Razem w Trosce o Dom” oraz zwracanie uwagi w komunikacji marki na problem dzieci LGBT+, które są dyskryminowane i wykluczane w swoim środowisku

Nominowany przez: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

 

Kategoria: Pomoc społeczna i charytatywna

Zwycięzca: GROUPE SEB POLSKA SPÓŁKA Z O.O.

Doceniony za: wspieranie młodzieży i dorosłych w kryzysie bezdomności, umożliwienie zdobycia przez nich doświadczenia zawodowego, przekazywanie sprzętów AGD do mieszkań treningowych prowadzonych przez Fundację Po DRUGIE, organizowanie wspólnie z Nieagencją spotkań i eventów charytatywnych, z których przychód trafia na wsparcie podopiecznych fundacji.

Nominowany przez: Fundacja po DRUGIE

 

Zwycięzca: Allegro.pl

Doceniony za: wykorzystywanie rozwiązań technologicznych, kanałów social media i platformy Allegro Charytatywni w działalności dobroczynnej oraz angażowanie swoich 700 pracowników jako wolontariuszy w takie akcje jak Szlachetna Paczka czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Firma od lat działa w obszarze edukacji technologicznej oraz wspiera inicjatywy zrównoważonego rozwoju.

Nominowany przez: Stowarzyszenie Wiosna

 

Kategoria: Zdrowy tryb życia

Zwycięzca: PURELLA SP. Z O.O.

Doceniony za: przekazanie 10 proc. ze sprzedaży różowego batona #ThinkPink na pomoc podopiecznym Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, wsparcie organizacyjne w czasie realizacji sesji zdjęciowej i wywiadu dla magazynu „Glamour” z udziałem znanych ambasadorek akcji „Różowy Październik” oraz przedstawicielek i podopiecznych fundacji oraz uruchomienie strony purellapomaga.pl, na której można znaleźć istotne informacje o profilaktyce raka piersi.

Nominowany przez: Fundacji OnkoCafe - Razem lepiej

               

Zwycięzca: Nationale-Nederlanden

Doceniony za: wsparcie finansowe pierwszego w Polsce programu bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej dla osób chorych na raka, ich rodzin i osób, które z powodów profilaktycznych powinny zgłosić się do onkologa. Wsparcie firmy pozwoliło Fundacji „Twarze depresji” sfinansować kampanię outdoorową, zorganizować konferencję prasową z udziałem gwiazd – ambasadorów kampanii – i zrealizować webinary w mediach społecznościowych.

Nominowany przez: Fundacja „Twarze depresji”

 

Kategoria: Lokalne partnerstwa              

Zwycięzca: Galeria Smaku Barbara Federowicz

Doceniony za: strategiczne podejście do pomagania w regionie, przekazane darowizny na minigranty dla programu „Działaj Lokalnie” 2021 i na roczne działanie programu „Wolontariat z Klementyną” a przede wszystkim za przyjacielską relację właścicielki firmy z przedstawicielami fundacji Koalicja dla Młodych z Białobrzegów, która umożliwiła nawiązanie relacji z kolejnymi darczyńcami.

Nominowany przez: Fundacji Koalicja dla Młodych z Białobrzegów

 

Kategoria: Wolontariat pracowniczy    

Zwycięzca: PwC

Doceniony za: program wolontariatu pracowniczego angażujący 451 pracowników, który skupia się na wspieraniu edukacji dzieci i młodzieży zagrożonej wykluczeniem, działaniu na rzecz przedsiębiorczości i ekologii. Pracownicy PwC wsparli aż 56 organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw społecznych oraz 3409 potrzebujących z domów dziecka, świetlic środowiskowych czy domów pomocy społecznej. Firma przeznaczyła w 2021 roku na cele społeczne ponad 530 tysięcy złotych.

 Szczegółowe opisy społecznego zaangażowania laureatów oraz organizacji nominujących znajdują się w raporcie podsumowującym bieżącą edycję.

 

Nagroda 25-lecia

Z okazji 25-lecia Konkursu Kapituła przyznała nagrody specjalne. Otrzymały je dwie firmy za wieloletnią współpracę z organizacjami pozarządowymi w zakresie społecznego zaangażowania. Mondi Świecie S.A. od ponad 16 lat wspiera finansowo i merytorycznie Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Gospodarczego Ziemi Świeckiej „Inkubator Przedsiębiorczości” (województwo kujawsko-pomorskie), co umożliwiło m.in. przyznanie 171 grantów na lokalne projekty o wartości prawie 700 tysięcy złotych. Firma regularnie wspiera wiele różnych społecznych inicjatyw lokalnych w obszarze zdrowia, edukacji, rozwoju lokalnej infrastruktury, kultury, projektów na rzecz dzieci, młodzieży, osób starszych i niepełnosprawnych. Z kolei Allegro.pl to trzykrotny laureat Konkursu „Dobroczyńca Roku”. Od początku istnienia firma podejmuje działania charytatywne w partnerstwie z organizacjami i udowadnia, że technologia ma moc rozwiązywania wielu problemów społecznych. Właśnie dlatego swoją skalę i zasięg wykorzystuje nie tylko w biznesie, lecz także w pomaganiu.


Organizatorem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma E&Y.

Partnerami dwudziestej piątej edycji Konkursu są Konfederacja Lewiatan, Business Centre Club, Global Compact Network Poland, Pracodawcy RP, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Forum Darczyńców.
Partner gali:  Sofitel Warsaw Victoria, Queen Media.

Partner wspierający galę: Fundację Koalicja Sprawiedliwego Handlu – Fairtrade Polska.

Patroni medialni: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal publicrelations.pl, niepełnosprawni.pl, portalspozywczy.pl, Nowy Marketing, odpowiedzialnybiznes.pl, marketingprzykawie.pl  

Galerie
Gala 2022

O nas

Kontakt

Dla mediów

Newsletter

Organizatorem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Fundatorem Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku” jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
logo
logo
logo
© Encode & Encode PRO